A napokban a brit reklámetikai szövetség, az ASA (Advertising Standards Authority) betiltotta az 888poker legújabb reklámját, melyben a pókerterem webkamerás fejlesztését mutatták be. A reklámot az ASA túl kihívónak találta, különösen a reklámban szereplő bikinis lány miatt.
A terem képviselői érthetetlenül állnak a döntés előtt, és azzal érvelnek, hogy a reklámban mindössze azt akarták bemutatni, hogy az új kamerás rendszerük segítségével a világ bármely pontján lévő emberekkel lehet játszani.
A döntéssel kapcsolatban megemlítik, hogy ez a reklám közel sincs annyira durva és morálisan megrázó, mint a világ legnagyobb termei által előállított tv-hirdetések közül egyesek. Az elmúlt évek betiltott póker reklámjai között szerepelt kivégzéseket, szexet és orosz rulettet felvonultató hirdetés is.
#3 – A világ egyik legjobb pókerarca
A jelenleg csőd szélén álló Full Tilt Poker korábban hatalmas pénzeket áldozott tv-hirdetésekre, melyek közül a legnépszerűbbek egyértelműen a betiltott „A világ egyik legjobb pókerarca” reklámok voltak.
Ezekben a hirdetésekben a pókerterem színeiben játszó világsztárok kerültek olyan (nem) minden napi helyzetekbe, melyeket szinte lehetetlen lenne rezzenéstelen arccal kibírni. Ez a pókersztároknak azonban mindig sikerül, célozva arra, hogy a legjobb pókerjátékosok arcáról semmit nem lehet leolvasni (lapjuk erősségéről).
John Juanda kiállja a próbát
Az egykori világelső Phil Ivey rezzenéstelen arccal nézi végig, ahogy felesége megcsalja
#2 – Tudd, mikor kell dobni
Az első betiltott pókerreklámok között szerepelt az egykori Pokerroom tv-hirdetése, melyben egy középkori férfi orosz rulettezik, hogy egy fiatal hölgyet vetkőzésre bírjon. A fegyverbe először egy golyót tesz, meghúzza a ravaszt, és miután túléli, a nő levesz egy ruhadarabot.
A férfi ezután újabb, majd újabb golyókat tesz a fegyverbe, de mindig túléli a ravaszhúzást és a nő újabb ruhadaraboktól szabadul meg. Végül azonban pisztoly mind a hat helyére töltény kerül. Az utolsó ravaszhúzást már nem látjuk, mindössze egy olyan feliratot, hogy a „Jó pókerjátékosok tudják, mikor kell dobni.”
#1 – Az online póker biztonságosabb
A világ legnagyobb pókerterme, a PokerStars hatalmas pénzösszegeket áldoz az általában kiváló forgatókönyvű reklámjaira. Így történt ez 2010-ben is, mikor azt szerették volna egy reklámban bemutatni, hogy az online póker biztonságosabb, mint az élőpóker.
A reklám készítői egy rendkívül eredeti forgatókönyvet írtak, melyben a pókerterem sztárjai különböző kivégzési módszerekkel semmisítik meg ellenfeleiket. Ezt azonban olyan brutalitással sikerült megvalósítaniuk, amit egyik ország cenzúrája sem tűrt meg: